تهديد شرکت پژو به افشاي متن مذاکرات با ايران خودرو

تهديد شرکت پژو به افشاي متن مذاکرات با ايران خودرو


آباد سبز: يک پايگاه فرانسوي مدعي شد شرکت پژو سيتروئن از مذاکرات بي پايان با ايران به ستوه آمده است و اين خودروساز فرانسوي تصميم گرفته است تا پانزده روز آينده پرونده مذاکرات را علني کند. پايگاه فرانسوي زبان چلنج طي گزارشي نوشت: شرکت پژو سيتروئن از مذاکرات بي پايان با ايران ديگر به ستوه آمده است، به اين ترتيب، اين خودروساز فرانسوي تصميم گرفته است تا پانزده روز آينده اين پرونده را به صورت علني بر روي ميز بگذارد. شرکت پژو سيتروئن به طور رسمي مواضع و وضع مذاکرات را اعلام خواهد کرد تا طرف ايراني خود را تحت فشار قرار دهد. در واقع شرکت پژو مي خواهد به رجزخواني ها و حتي اقدامات تحريک آميز ايران پايان دهد. يا رومي رومي، يا زنگي زنگي. در واقع تاکنون هيچ توافقي حاصل نشده است. پژو سيتروئن بويژه با ايران خودرو، بزرگترين گروه خودروسازي ايراني که شراکتي سي و پنج ساله با آن دارد مذاکره مي کند. تابستان گذشته، کارلو تاوارس، رئيس پژو سيتروئن به ما گفت: «من مشکلات را مشاهده مي کنم. به ما حمله مي شود چون (ايران را) ترک کرديم. مقالات بسيار تهاجمي عليه ما در مطبوعات منتشر مي شود.» ژان کريستوف کمار، مسئول منطقه اي پژو با هدف تلاش براي مذاکره براي توليد پژو دويست و هشت که در سال 2012 در فرانسه روانه بازار شد به طور مرتب به ايران سفر مي کند. وي همچنين توليد پژو سيصد و يک را که آن هم در سال دو هزار و دوازده وارد بازار شد، به ايران پيشنهاد داه است. پژو سيتروئن پيشنهاد تاسيس يک شرکت مشترک به صورت پنجاه-پنجاه را مطرح کرده است. اين طرح کليدي اين شرکت را مرکز توليد براي ايران و کل منطقه از جمله روسيه خواهد کرد. پژو سيتروئن در اوايل سال دو هزار و دوازده به طور ناگهان به دستور متحد آمريکايي اش جنرال موتورز از بازار ايران خارج شد. جنرال موتورز درخواست کرده بود که پژو سيتروئن فورا خود را با خط مشي سياسي واشنگتن در قبال ايران تطابق دهد. اين چيزي است که ايراني ها نبخشيده‌اند. اوضاع به حدي پيچيده است که هر چند پژو سيتروئن به صورت رسمي هيچ قطعه اي را از سه سال پيش براي ايران خودرو تامين نکرده است ، اين شرکت، بدون گواهينامه، همچنان به توليد پژو دويست و شش و چهارصد و پنج در نزديک تهران ادامه مي دهد. پژو چهارصد و پنج از مدتها قبل تقريبا به طور کامل و بيشتر قطعات دويست و شش در ايران توليد مي شود. يک کارشناس مي گويد: «قطعات اين خودروها بلافاصله و به راحتي با قطعات تقلبي ساخت چين جايگزين شد.» به اين ترتيب است که ايران خودرو همچنان به توليد و فروش پژوهايي ادامه مي دهد که پژو هاي واقعي نيستند. سال گذشته سيصد و هجده هزار و هفتصد دستگاه خودرو با نشان پژو در ايران توليد شد و به اين ترتيب بر اساس اعلام انجمن خودروسازان ايران جايگاه اول توليد را در اين کشور به خود اختصاص داده است. در سال دو هزار و چهارده نهصد هزار دستگاه خودرو روانه بازار ايران شد. در حالي که پژو سيتروئن براي بازگشت به ايران وارد مذاکرات سختي با اين کشور شده است، رنو نيز بيکار ننشسته است. اين شرکت فرانسوي هرگز ارسال قطعات تندر و نوع پيکاپ آن به ايران را متوقف نکرد. ژروم استول معاون بازرگاني مديرکل رنو در نمايشگاه فرانکفورت که در اواسط ماه سپتامبر برگزار شد، به چلينج گفت: ما در اواخر سال توليد سندرو را در ايران شروع خواهيم کرد. ايران حتي براي رنو به اولويت تبديل شده است. وي افزود: اميدواريم در ايران در پايان دهه جاري ميلادي، چهارصد هزار دستگاه بفروشيم. به اين ترتيب، ايران در کنار فرانسه و چين سومين بازار بزرگ رنو خواهد بود. در اين راستا، خودرو رنو Kwid بسيار ارزانقيمت که بهار گذشته در هند معرفي شد، نقشي مهم ايفا خواهد کرد. رنو در سال گذشته سي و چهار هزار دستگاه خودرو را روانه بازار ايران کرد. رنو شرکتي مشترک در ايران دارد که از سال دو هزار و سه فعال است و پنجاه و يک درصد سهام آن را در اختيار دارد. ايران يکي از کشورهايي است که خودروهاي فرانسوي در آن بازار خوبي دارند.



شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
abadsabz1@gmail.com
info@abadsabz.ir
  • نویسنده : Admin
  • تاریخ : جمعه 1 آبان ماه 1394
  • 2403 بازدید
  • 0 نظر